Автопортрет «Я - педагог і особистість»
Я,
Матис Інна Гаврилівна, 16 років працюю в Залізнопортівській
ЗОШ І-ІІІ ст., яка є навчальним закладом, що
забезпечує розвиток розумових здібностей та обдарувань дітей.
Школа - це моє життя, яке не стоїть на місці. Тут усе вирує, кипить,
крутиться - якщо, звичайно, докласти певні зусилля. Очі, що горять, здивовані
й захоплені вигуки, радісні посмішки, зосереджений погляд. Хочеться це все
бачити й чути якомога частіше, і стараєшся, шукаєш, щось придумуєш…
Чому я
педагог? Неможливо дати на це питання однозначної відповіді. Педагог -
довірена особа,якій суспільство ввіряє найдорожче і найцінніше – своїх
дітей, свою надію, своє майбутнє. Доля дітей в руках педагога, в його серці, він має бути джерелом радісного пізнавального і морального зростання своїх вихованців.
Жодна інша професія не ставить таких вимог до людини. Педагог зобов’язаний
бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей,
глибоких і різноманітних знань, високої культури. Змінюються умови й засоби
виховання, та незмінним залишається головне призначення педагога - навчити
людину бути Людиною.
Педагог
має справу з конкретними людьми, проте його завдання не лише особистісне, а й суспільно зумовлене - підготовка підростаючого
покоління до активної участі в житті суспільства. Саме в освіті, у навчанні діти роблять свої перші кроки і засвоюють ті результати, яких
вони досягли .
Кожна
людина проходить через чарівний, чудовий, казковий світ дитинства. І дуже
важливо, хто поведе її дивними стежками до пізнання світу, відкриваючи таїни
знань, силу предмета, науки, процесу самоосвіти й самовдосконалення.
А.
Дістервег підкреслював, що справжніми педагогами народжуються. Тільки той
педагог залишає частку себе в дітях, хто не шкодуючи сил, творчої наснаги,
таланту, вкладає в душі вихованців найбільші скарби – душевність, людяність,
порядність.
Я
не уявляю іншої професії. Зараз – чітко розумію, що не змогла б обрати інший
шлях. Хочеться іти вперед, добиватися нових успіхів. Обрати
шлях педагога – не кожен наважиться. Згадую слова В.О.Сухомлинського
«Любити можна те, чому уже віддав частину душі». Скільки віддано за ці роки,
і скільки ще треба віддати. Любов до дітей, до професії не зникає, а кожного
дня стає ще мудрішою і глибшою! Найти своє покликання, ствердитися в ньому –
це щастя педагога.
Працюючи
педагогом, намагаєшся часто відчути, осмислити, мабуть не розкриту до цих пір
істину: «Хто ти, педагог? В чому сенс твоєї праці?». Пекар через декілька
годин радіє спеченому хлібові; перукар бачить плоди своєї праці; агроном
радіє першим паросткам врожаю. І тільки педагогу треба чекати роками, щоб
побачити результати своєї праці, щоб відчути себе щасливим.
Що ж
допомагає в нашій нелегкій праці? Звичайно – любов до дітей, а саме головне –
терпіння. Від нас залежить, якими вони виростуть, адже ми за них
відповідаємо.
Ось чому я намагаюся достукатися до серця
кожної дитини.
|
Коментарі
Дописати коментар